آوای نازمآوای نازم، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره
آنا ی نازمآنا ی نازم، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره

هدیه ناب خدا

آغاز هفته هفتم

1392/9/25 15:18
نویسنده : مامان نرگس
222 بازدید
اشتراک گذاری

سلام تمشک مامان قربونت برم منننننننننننننن بغلقلببغل

حالم خوبه خداروشکر ایشالله که شما هم اون تو حالت خوبه خوب باشه عزیزکم ...

این روزا همش خونه هستم از اونجایی که هوا سرد شده سعی میکنم بیرون نرم و استراحت کنم ...

فقط چیزی که ناراحتم کرده چند روزه سوزش دارم و گفتم اگه بخوام تا شنبه صبر کنم یه موقع شدید میشه و نمیتونم تحمل کنم و امروز زنگ زدم و برای چهارشنبه ساعت 11 وقت گرفتم که برم پیش دکتر ...

امروز هفته هفتم شروع میشه و هر روز و هفته ای که میگذره و کم میشه از روزای انتظار من خوشحالتر میشم که به روز دیدار نزدیکتر میشیم ... وای خدا یعنی میشه ببینم اون روز و اون لحظه رو که عشقمو بچمو پاره ی تنمو میدن تو بغلم ... آخخخ خدایا شکرت ...ولی هنـــــــــوز باورم نشده نگران

اما تغییرات شما تو این هفته :

در این هفته جنین شروع به حرکت میکند و در این هفته برای اولین بارمیتوان طول و وزن جنین را اندازه گرفت.اما مادر نمیتواند حرکات جنین را احساس کند.

در این هفته اندامها دراز میشوند سر راست میشود و گردن و کمر از همدیگر جدا میشوند .

قلب آماده است و حالا بیشتر از هر وقتی میتپد 177بار در دقیقه . در کنار دستها شانه ها تشکیل میشوند. رشد پاها کمی کند است اما در آخر این هفته ران ها زانوها ساق پاها پشت پاها و قسمتی از مچ پاها تشکیل میشوند.

دندان ها وفضای داخلی دهان او در حال شکل گیری است. پلکهای کودک،چشمهایش را (که اکنون کمی رنگی هستند)میپوشانندو نوک بینی او آرام آرام خود را نشان میدهد.

کودک کوچک شما آپاندیس و لوزالمعده هم دارد که نهایتا با تولید هورمون انسولین به هضم غذا کمک خواهد کرد.

کبد کودک شما مشغول تولید گلوبول های قرمز خون است و یک حلقه از روده های در حال رشد کودک شما در جهت بند ناف او شکل میگیرد. بند ناف او اکنون رگ های خونی واضحی دارد که عمل تبادل اکسیژن و مواد غذایی با بدن کودک را بر عهده دارد.

شما هنوز نمیتوانید حرکت کودک را حس کنید اما او مثل یک لوبیای کوچک در حال جست و خیز است و در داخل خانه آبی خود حرکت میکند .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان بهی
25 آذر 92 19:23
سلام عزیز دلممممم وااااای خوشحال شدمممممم منو ادد کن تا ......... نکردممممم
ادی
25 آذر 92 21:02
منم باورم نمیشهههههههههه. تا حالا چند تا ب ب چ گذاشتم تا باورم شه. ولی هنگممممممم. صبحها که بیدار میشم میگم مامانننننننننن یعنی تو تو دل منی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کم کم باورمون میشه بعد اون همه انتظار
مامان نرگس
پاسخ
دقیقا...
ایدا
26 آذر 92 13:11
عزیزم ایشاالله که سوزش هم بر طرف میشه و این 8 ماه هم خیلی راحت سپری می کنی
مامان بهار ، مهرنگار
27 آذر 92 1:31
سلام عزیز دلم.خوبی؟ انشالله چیزی نیست نگران نباش ولی باید مواظب بهداشت باشی مهم هست.تو این دوران انار خیلی بخور انار رنگ رخسار کودکو زیبا می کنه.نمی دونم اعتقادات چه جوری هست ولی هر روز سعی کن سوره یوسف رو بخونی چون بلند هست از یه صفحه شروع کن فرزندی زیبا و صالح خداون بهت عطا خواهد کرد.آمین
مامان نرگس
پاسخ
سلام مامانی ... خوبیم خداروشکر .. هرروز انار میخورم .. نیت کردم برای سلامتی نینیم قرآن رو ختم کنم و هرروز میخونم .. پس شروع کنم از امروز سوره یوسف رو هم بخونم .. مرســـــــــــی